معايير تصميم الإنفوجرافيک التعليمى

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

معيدة بقسم تکنولوجيا التعليم کلية التربية النوعية جامعة عين شمس

المستخلص

الهدف الأساسى الذى دعى إلى إستخدام الإنفوجرافيک هو محاولة التعبير عن کمية کبيرة من المعلومات فى مساحة صغيرة ولتحقيق هذا الأمر يجب التمييز بين کون الإنفوجرافيک موجزاً وکونه ساذجاً، کما أنه إذا کان الهدف من إستخدام الإنفوجرافيک هو جذب إنتباه المشاهدين فيجب ألا يکون جمالياً بحتاً وإنما يجب النظر إليه باعتباره وسيلة لتعزيز فهم المعلومات، فالغرض من تمثيل المعلومات هو المساعدة على التفکير والفهم فالتصميم الجيد يکشف الاتجاهات ويحدد العلاقات ويکثف کميات هائلة من المعلومات فى مساحة صغيرة جداً ولکنه لا يترک أياً من الحقائق المهمة
ويهدف البحث الحالى الى تحديد معايير تصميم الإنفوجرافيک، والتى يمکن الإستفادة منها عند تصميم وإنتاج الإنفوجرافيک للأغراض التعليمية.
The main objective of the use of infographic is to try to express a large amount of information in a small space. To achieve this, a distinction must be made between the fact that the introject is brief and naive, and if the purpose of the use of the image is to attract the attention of the viewers it should not be purely aesthetic, As a means to enhance understanding of information, the purpose of information representation is to help to think and understand Good design reveals trends and identifies relationships and intensifies the vast amounts of information in a very small space, but leaves no important facts
The current research aims to determine the standards of the design of the nose, which can be used in the design and production of the nose for educational purposes

الكلمات الرئيسية