ان دمج الفنون البصرية يسهم في رفع درجة الوعي العلمي ويواکب التطور المشهود في فلسفة التربية والأنظمة التعليمية عالمياً.
وتعد أهمية الفنون مؤشر لتفوق العديد من الدول العالمية التي تشجع على نشر هذه الفنون بأنواعها، من شعر، وأدب، ونحت، وموسيقى، وهندسة وعمارة، وما إلى ذلک من فنون تسعد الناس، وتخدم البشرية، وتتلاقى مع مختلف ثقافات العالم التي تعد تجسيداً واقعياً للاتجاهات التنموية الحديثة حيث تحاکي في مضمونها بناء عقول ناضجة، تضم الجوانب «المعرفية والمهارية والوجدانية»، لاسيما أن اتجاهات العلم الحديث باتت ترکز على النمو الانفعالي، والاجتماعي، والجسدي، والنفسي، إلى جانب النمو العقلي.
فالفنون البصرية تسهم بشکل فعّال في وضع الطلبة في مناخ عملي بالتوازي مع الجانب النظري والأکاديمي التي نسعى إلى غرسها في أذهانهم متضمنة أبرز القضايا المطروحة في أجندة المجتمع، کما أنه يفضل دمج الطلبة في أهم المشاريع الريادية التي تسعى الدولة تطويرها وذلک في إطار تکاملي فيما بين المناهج المختلفة، بحيث يغذي بعضها بعضاً ويرسخ مضامينها بوسائل مختلفة، مثال مشروعات قوميه تدعمها الدولة مثل (تحضر للأخضر) ومشروعات دعم البيئة والتراث
فمقررات الفنون البصرية والتطبيقية تسهم بشکل فعّال في وضع الطلبة في مناخ عملي بالتوازي مع الجانب النظري والأکاديمي،
abstract
The integration of visual arts contributes to raising the level of scientific awareness and keeps pace with the remarkable development in the philosophy of education and educational systems worldwide. The importance of arts is an indication of the supremacy of many global countries that encourage the spread of these arts of all kinds, such as poetry, literature, sculpture, music, engineering and architecture, and other arts that please people, serve humanity, and converge with various world cultures that are a realistic embodiment of trends. Modern developmental, in its content, simulates building mature minds, including the "cognitive, skill, and emotional" aspects, especially since the trends of modern science have come to focus on emotional, social, physical, and psychological growth, as well as mental development. Visual arts contribute effectively to placing students in a practical environment in parallel with the theoretical and academic aspect that we seek to inculcate in their minds, including the most prominent issues on the community agenda, and it is also preferable to integrate students into the most important entrepreneurial projects that the state seeks to develop within an integrative framework among the curricula. The various different types, so that they nourish each other and establish their contents through different means, for example national projects supported by the state such as (Preparing for Green) and projects to support the environment and heritage The visual and applied arts courses effectively contribute to placing students in a practical environment in parallel with the theoretical and academic side.
محمد فهيم الجندي, ريهام. (2020). دمج الفنون البصرية في منظومة تطوير التعليم. دراسات فى التعليم الجامعى, 49(49), 91-93. doi: 10.21608/deu.2020.154406
MLA
ريهام محمد فهيم الجندي. "دمج الفنون البصرية في منظومة تطوير التعليم", دراسات فى التعليم الجامعى, 49, 49, 2020, 91-93. doi: 10.21608/deu.2020.154406
HARVARD
محمد فهيم الجندي, ريهام. (2020). 'دمج الفنون البصرية في منظومة تطوير التعليم', دراسات فى التعليم الجامعى, 49(49), pp. 91-93. doi: 10.21608/deu.2020.154406
VANCOUVER
محمد فهيم الجندي, ريهام. دمج الفنون البصرية في منظومة تطوير التعليم. دراسات فى التعليم الجامعى, 2020; 49(49): 91-93. doi: 10.21608/deu.2020.154406